Yhdistyksen tavoitteet

Matkailumuotoilijat kehittävät matkailuelinkeinoa kestävän kehityksen periaattein luoden Etelä-Savon alueelle uutta elinvoimaa, elämää ja eksotiikkaa.

Haluamme verkostoitua kuntien, yritysten sekä yhdistysten kanssa. Verkostoitumalla kykenemme vaikuttamaan alueemme matkailuvetovoimaan sekä houkuttelevuuteen. Toiminnassamme korostuu yhdistyksemme arvot, joita ovat kestävä matkailu, ekologisuus ja paikallisuus.

Yhdistys on mukana elävöittämässä Etelä-Savon matkailua ja saattamassa potentiaaliset matkailijat matkailupalveluiden pariin. Lisäksi yhdistyksen tavoitteena on syventää asukkaiden kotiseudun tuntemusta ja paikallishenkeä sekä pyrkiä lisäämään heidän kiintymystään kotiseutuunsa.

Muotoillaan matka yhdessä!

Etelä-Savon Matkailumuotoilijat ry

Tärkeintä ei ole päämäärä vaan matka!

Etelä-Savon Matkailumuotoilijat ry on perustettu 31.12.2021 innovatiivisen matkailumuotoilukoulutuksen päätteeksi kuuden perustajahenkilön voimin.  Jokainen meistä asuu Etelä-Savon eri kunnissa, joka luo mahdollisuuden kokonaisvaltaisempaan verkostoitumiseen.  Matkailumuotoilijan ominaisuuksia ovat uudistamishalukkuus, kiinnostus kotimaanmatkailua kohtaan, kyky katsoa asioita laatikon ulkopuolelta sekä uskallus heittäytyä erilaisiin projekteihin.

Olemme yhdistyksen perustamisvaiheista alkaen ymmärtäneet, että niin yhdistystoiminnassa kuin erilaisissa projekteissamme, tärkeintä ei ole päämäärä vaan matka! Matkailupalvelujen muotoilu vaatii kärsivällisyyttä monivaiheisen prosessin aikana sekä kykyä nauttia muotoiluprosessin aikana tapahtuvista muutoksista ja inspiroitua uusista havannoista. On upeaa huomata, kuinka pieni, mutta tehokas tiimi muotoilee matkan kuin matkan uusiksi vaikka vuorokaudessa!

Tutustukurssijulkaisuumme tästä.